דף הבית >> מפגשי קולנוע לצוותי הוראה >> "דור שני המסכים" - מסע תקשורתי למוחם של ילדים ובני נוער

"דור שני המסכים" - מסע תקשורתי למוחם של ילדים
  ובני נוער

 
הקלישאה של "הכיתה כבמה" ו"המורה כשחקן" אמנם מחמיאה למורים באשר הם אבל מדובר במטאפורה ישנה וחבוטה שהגיע הזמן לשדרג אותה. בעולם בו ילדים ובני נוער כמעט ולא צופים בתיאטרון ורק יושבים כל היום מול שלל המסכים, הגיע הזמן לתפוס את השיעור כתכנית טלוויזיה, את מערכת השעות כלוח שידורים ואת המורה ככלי לתקשורת המונים. אחרי שנעיף הצידה את כל השטחיות, הסנסציוניות והזוהר המזויף של עולם תקשורת ההמונים נשאר בכל זאת עם כמה תובנות יעילות לאמץ מעולם המסכים לחלל הכיתה.
מדוע שני מסכים? מרבית המורים שעובדים היום במערכת גדלו בעידן בו צפייה בטלוויזיה הייתה חוויה פאסיבית לחלוטין. העידן הזה נגמר. תכניות הטלוויזיה ובראשן הריאליטי, השעשועונים ואפילו החדשות דורשות מהצופים לעבוד. אם אתה לא מסמס תוך כדי סטטוס, גולש באתר של התכנית או מסתובב יחד עם המנטורים ב"The Voice" כאילו לא צפית. את המבוגרים בבית השיטה החדשה מעצבנת- עבור הילדים מדובר באורח חיים. השם המקצועי לתופעה הוא "דור שני המסכים" או multitasking generation, ילדים שיושבים מול הטלוויזיה כשביד אחד הסמארטפון וביד השנייה הלפטופ. מורה שמרצה בכיתה משול למסך אחד משנות השמונים. שיעור שעובד במספר מדיה בו זמנית (קרוס מדיה בשיח התקשורתי) הוא שיעור בו מעבר למונולוג של המורה מתרחש דיאלוג פורה דרך קטעי סרטים, שירים, הדגמות ויזואליות ומשימות חיפוש מידע בסלולרי.
מעבר לכך, הרעיון אינו להפוך את השיעור למופע טכנולוגי, רחוק מזה. גם ללא לוח חכם ניתן לייצר חוויה תקשורתית אחרת דרך הבנה של המנגנונים הפסיכולוגיים העמוקים של תקשורת ההמונים-
אינטראקטיביות, תוכן גולשים/תלמידים, שיטות מונעות "זפזופ" ותפיסת "הכיתה ההפוכה" הן רק חלק מהסיפור.
ההרצאה תלווה בקטעי סרטים תיעודיים ועלילתיים.